Sidor

-

-

onsdag 2 december 2009

Frost

Så kom det lite kyla, äntligen, efter allt slask. I morse var hela världen så där vackert frostnupen och om det inte var så att man var tvungen att gå till jobbet, hade en morgonpromenad (givetvis iförd kläder anpassade till temperaturen) varit att föredra. Det skulle både jag och hunden ha tyckt och så här fram på eftermiddagen går det ju alldeles utmärkt att romantisera en frostbiten, lång morgonpromenad, eftersom den av praktiska skäl inte gick att genomföra. Eftersom jag just nu inte tycker att mitt jobb är det allra roligaste i mitt liv händer det att jag ägnar en hel del tankemöda åt att fundera över vad jag hellre skulle vilja göra här och nu. Och jag har ju en plan, så snart så… Men det är en annan historia som ligger lite längre fram i tiden och som inte låter sig berättas än.

Inga kommentarer: