Sidor

-

-

onsdag 30 december 2009

Årets näst sista dag

Årets näst sista dag. Det tog slut, den här gången också. Sammanfattningsvis har det varit ett ganska bra år för mig och min familj. Beslut har fattats och planer gjorts upp. Vi är på gång, på väg någonstans. Vi sitter inte fast just nu, det kanske till och med kan bära ännu längre än vad vi planerat. När bollen väl är i rullning, vet man ju inte riktigt vart den stannar. Jag ser fram emot nästa år med tillförsikt. Jag tror att det kommer att hända mycket.

Måste ju bara presentera en sådan där familjeårslista också, när jag nu har chansen.


Bästa totalupplevelse: Sommarsemestern i ett underbart Provence. Vi kunde inte ha gjort ett bättre val.
Bästa sportupplevelse: Förutom att se sonen blomma ut på fotbollsplanen är det ju givetvis när vi satt på läktaren på Camp Nou och såg Barcelona dänga till Zaragoza med 6-1.
Bästa weekendresmål: Barcelona. Tredje året i rad vi lyckades ta oss dit. Och det var inte den sista gången.

Bästa bad: Sportlovsturen till Fredrikshamn, där sonen äntligen fick kläm på det där med simning. En helt ny värld öppnade sig.
Bästa musikal: De tre musketörerna på Stadsteatern i Stockholm. I och för sig den enda musikalen för oss under året, men det gäller ju att välja rätt.

Bästa läsupplevelse: Tycker inte att jag har lyckats pricka in någon riktigt höjdare, men att läsa Ängelns lek av Carlos Ruiz Safón nyss hemkommen från Barcelona var inte så dumt.
Godaste öl: En kall Estrella på vilken liten bar som helst i Barcelona.
Bästa tapas: Otippat nog i Frankrike, på vägen ner till Provence, i Valence. För övrigt en av de bästa matupplevelserna under hela året.
Årets favoritland: Lite oväntat Frankrike. Efter två turer till Frankrike i år undrar jag bara varför jag undvikit att resa dit under så lång tid.
Bästa sommarkväll: Att ta båten ut till någon av favorithällarna i Alsen och kvällsbada i det ljumna vattnet. Alsen är en vik av Vättern och så fort man säger att man badar i Vättern, så börjar folk som inte vet bättre tjata om hur kallt det är där. Det är en myt. Norra Vättern är alldeles ljummen på sommaren. Lägg därtill kristallklart vatten och sommarsuccén är given.


Och idag fyller min man år. Grattis, älskling!

Inga kommentarer: