Sidor

-

-

fredag 26 november 2010

Adventsfint

Lite adventsstämning har jag försökt åstadkomma idag. Inte för mycket jul - det är ju trots allt fortfarande november - men mina blommiga gardiner i köket matchade inte adventsljusstakarna. Lila kuddar i soffan - nej, tack.

Min jul är röd, med inslag av guld. Inget annat. Jul i silver och lila och alla möjliga färger får de ägna sig åt i inredningsmagasinen. Här hemma har vi inga oortodoxa inslag över jul. Övriga tider på året får det gärna vara lite mer färgvariation, men inte nu. Så nu har nya gardiner åkt upp i fönstren och nya dukar fram på borden. Turkosa och gröna ljuslyktor har bytts ut mot - röda. Det får räcka så, så länge. Jag väntar ett tag till med tomtar och annat oknytt.

Adventsljusstakarna var förresten en historia i sig. De fanns ingenstans. Jag började nästan misstänka att vi hade glömt någon kartong någon helt annanstans i flytten. Jag kunde inte heller påminna mig om att jag hade packat upp dem. De återfanns till slut i min gamla stallkista. Jag måste ha tyckt att det var ett bra ställe att lägga dem på när vi packade.

Inga kommentarer: