Sidor

-

-

tisdag 2 november 2010

Måndag på en tisdag

Jag är fullt medveten om att det är tisdag idag, men det känns ändå som måndag. Vi var i huset på landet i helgen för att byta till vinterdäck på bilarna och för att sonen skulle få träffa två av sina kompisar. Så han och jag åkte hem igår. Och eftersom man alltid åker hem på söndagar, känns det som måndag idag. Särskilt när jag igår kväll satt och planerade veckans arbete och gav mig själv en arbetsuppgift som skulle vara klar på måndag och insåg att det redan var för sent.

På hemvägen igår åt sonen världens dyraste köttbullar. Vi stannade vid ett väghak för att äta och han ville således ha köttbullar. När vi fick maten tittade han mycket klentroget på sin tallrik (han var nämligen hungrig). Den bestod av tre köttbullar och ett par potatisar. Jag tyckte att det var ynkligt och frågade damen bakom disken om han inte kunde få några till och om han av misstag hade blivit serverad en barnportion. Det hade han och om vi ville uppgradera till en vuxenportion fick jag betala mellanskillnaden på 25 kr. Jag är ju en mamma som vill att mitt barn ska få äta sig mätt, så det gjorde jag. Då kom hon på att hon inte hade tagit betalt för drickan, som bara ingick vid en barnportion. Jag fick betala den också. Det blev 37 kr totalt. Sedan kom människan ut med två köttbullar. Två extra köttbullar för 37 kr. Som hittat. Jag vet ett väghak längs E20 som inte får några fler besök av oss i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror tom 5 köttbullar är i underkant för en barnportion... Serverade skidkillar i helgen och några av de OMTAG som gjordes på maten bestod av minst 10 köttbullar - hur många som låg där i den första omgången mat vet jag inte.. /Carina