Sidor

-

-

tisdag 30 november 2010

Julklapp till mig själv

Jag gav mig själv en fin tesil häromdagen, för att förgylla mina testunder som jag har ganska många av varje dag. Den gör sig väldigt fin på köksbänken också. Tyvärr så lämpar den sig inte riktigt för mitt nyanskaffade Rooibos-te, som är alldeles för småbladigt för den här tesilen. Men den är snygg i alla fall. Och den passar alldeles utmärkt till mitt gröna favoritte. Som för övrigt finns i en presentaffär som ligger ganska nära där vi bor. Det är ju fruktansvärt praktiskt. Om det inte vore för att damerna som jobbar i den affärern ser så stroppiga ut. Det får mig osökt att tänka att det är ett par överklassbrackor som fått en presentaffär att leka med av sina rika män. Om det handlade om ren och skär överlevnad borde de nämligen vara lite trevligare mot sina kunder. Men det kanske var jag som hade en dålig dag när jag var där sist. Jag kanske inte alls blev ignorerad när jag skulle handla, det kanske bara kändes så.

Inga kommentarer: