Sidor

-

-

måndag 8 november 2010

En födelsedag nalkas

På fredag fyller sonen tio år. Han har skrivit en lång önskelista med massor av dyra saker han skulle kunna tänka sig att få. Och han ska få den allra dyraste. En ny dator står "gömd" under en filt i mitt arbetsrum och han låtsas att han inte ser den eftersom han vill bli överraskad på fredag och inte en dag tidigare. Anledningen till att den inte står kvar i sin kartong är att det ju kräver lite fixande och trixande innan den kan tas i bruk och vi har tänkt att den ska vara helt klar på fredag, med allra senaste operativ och allt annat vi kan tänka oss att han behöver. Det ska bli väldigt skönt när den är körklar och han äntligen får en egen riktig dator. Då slipper han hänga över axeln på mig när jag jobbar och var tionde minut fråga om jag är klar snart. Bortskämd unge? Ja, mycket. Men jag vet att han kommer att bli så himla glad och tacksam att det är värt varenda krona.

Inga kommentarer: