Sidor

-

-

lördag 20 november 2010

Snö och lite grunder för julpynt

I morse hade vi 10 cm nysnö, nästan. Eftersom vi var ovanligt slöa och senfärdiga idag upptäckte jag också att vi var de enda som inte hade skottat "vår" bit av gatan när jag kom ut på förmiddagen. Och det gick inte alls att råda bot på, för uppenbarligen hade inte vår snöskyffel följt med i flytten. Den står antagligen i något uthus på landet och vilar sig. Jag tog en tur till Plantagen för att inhandla en ny skyffel och kanske lite annat också. Några hyacinter blev det och en adventsstjärna att hänga i fönstret. Men det fanns så mycket juligt fina saker att jag blev alldeles peppad på det här med julpynt, fast det känns lite tidigt och det får vänta åtminstone tills nästa helg innan det brakar loss.

På eftermiddagen tog jag och hunden en promenad i skogen där vi samlade in diverse bra-att-ha-saker när man ska julpynta. De tog nämligen ganska bra betalt för två hopbundna grankvistar på Plantagen. För att inte tala om en liten påse med mossa. Måste vara ett storstadsfenomen. Gran och mossa finns ju i skogen.

Och snön hade smält när jag kom hem med vår nya fina skyffel.

Inga kommentarer: