Sidor

-

-

fredag 3 september 2010

Istruzioni di montaggio

Efter lite möda har jag så egenhändigt burit hem min nya kontorsstol som Posten vägrade köra ut. Efter mycken möda sitter jag även på den. Varför mycken möda? Jo, det ska jag tala om:

1. Monteringsanvisningarna var på italienska.
2. Nu var det i och för sig inte så mycket text, utan mest bilder, men de viktigaste bilderna föreställde delar som inte alls såg ut som de delar jag packat upp ur kartongen. Jag drar slutsatsen att monteringsanvisningarna är gjorda för en annan stolsmodell.
3. Det fanns en del som inte avbildades alls i monteringsinstruktionerna och således verkade bli över, men jag hittade till slut en lämplig plats att sätta den på, men det var långtifrån självklart.
4. Två skruvar blev över. De gick helt enkelt inte att fästa där de enligt bilderna skulle fästas.
5. Det stod att det skulle ta 10 minuter att montera. 10 italienska minuter = 1 svensk timme.

Inga kommentarer: