Sidor

-

-

onsdag 22 september 2010

Shopping

Shopping är ju ingenting för mig längre, eftersom jag inser vilket överflöd jag lever i, men ibland är det ju så att man behöver saker. Jag håller ju till exempel på att utrusta mitt arbetsrum, men det är ju företagsplånboken som betalar, så det räknas inte.

I mitt nya lite nyttigare liv skulle jag sparka liv i min stegräknare, bara för att kolla hur långt jag och hunden går på dagarna egentligen. Det är ju aldrig så långt som man tror/vill att det ska vara. För det behövde jag ett nytt batteri av en liten otäck typ som inte finns överallt. När jag så skulle besöka optikern idag, som råkar ha sin butik i ett jättestort köpcenter, skulle jag bara gå in på Clas Ohlson och köpa ett pyttelitet batteri för 20 kr. Men de hade jättebilliga ficklampor och vi har inga hela kvar. Jag tog två, för vi behöver en ny på landet också. Och batterier till dem. Sonen vill rama in några fotbollsfoton, så det var ju lika bra att passa på att handla ett par ramar. Ett grenuttag är alltid bra att ha och jag har saknat en riktig termometer. Jag får skavsår bakom öronen av mina läsglasögon, så det var ju lika bra att köpa ett par nya. Och några fina boxar till alla småsaker jag har i hyllan här i arbetsrummet. Och så det lilla ynkliga batteriet, förstås.

En stor kasse full med prylar blev det. Och efter denna förlösande shoppingimpuls köpte jag ett par walkingskor till mig själv och nya inomhusskor till sonen (det var i alla fall inte ett onödigt köp, han måste ha nya skor till gympan inomhus). Och sist men inte minst slog jag till på nya gardiner till arbetsrummet.

Det blev ett väldigt dyrt batteri. Men nu funkar stegräknaren igen.

1 kommentar:

Frejda sa...

Det är just av den anledningen som jag sällan lämnar Rådhuset om dagarna. Det är ju så nära till alla möjliga kuliga affärer med diverse bra-att-ha-saker som man inte inser att man saknat förrän man ser dem ... Bäst att sitta på kontoret, fika i Rådhuscafeterian och äta medhavd lunch.