Sidor

-

-

torsdag 16 september 2010

Köpstopp eller inte

Jag har rätt mycket böcker. Jag har också rätt mycket olästa böcker, mest för att det känns så futtigt att bara köpa en bok när man väl handlar. Så jag har nu försökt placera en bunt olästa böcker nära till hands bredvid sängen så att jag inte ska frestas att köpa ännu fler utan faktiskt läsa det jag har först och främst. Jag har ju i de flesta fall köpt dem just därför att jag faktiskt ville läsa dem. Och det har gått ganska bra nu ett tag. Inga klåfingriga knapptryckningar på AdLibris på ett bra tag. Men nu i morse såg jag en annons om att den lokala bokhandeln - på promenadavstånd - ska upphöra och att det således är utförsäljning på hela sortimentet. 3 pocket för 100 spänn, till exempel. Jag vacklar med andra ord rejält i mina föresatser. Vi ska ner till torget och rösta på biblioteket i eftermiddag och då är det bara några meter till bokhandeln. Och mannen i mitt liv kanske är sugen på lite höstnytt? Om han vill gå in och ta sig en titt måste ju jag följa med och då blir det han som lockar mig in i bokköparträsket. Jag skyller redan på honom. Det känns rätt bra, faktiskt. Jag ska ringa honom på direkten och fråga om han inte tycker att han behöver lite nya böcker.

Inga kommentarer: