Sidor

-

-

onsdag 1 september 2010

Postproblem

För att piffa upp mitt arbetsrum och vara snäll mot min rygg köpte jag igår en ny arbetsstol. Den skulle levereras idag med företagspaket hem till dörren. Men ingen postbil har varit här. Jag gick in och sökte paketet och Posten har då alldeles självsvådligt avgjort att paketet inte var till ett företag utan till en privatperson och för privatpersoner ingår inte tjänsten utkörning, trots att det är ett företagspaket. Nu skulle jag vilja veta hur Posten kan fastställa att det är privatpersonen Helena som har handlat (vilket det inte är) och inte firma Helena (vilket det är)? Jag funderar som bäst på om jag ska bråka om det här bara för principens skull eller bara snällt traska ner till Hemköp och hämta min stol. Lite måste jag nog bråka.

Inga kommentarer: