Sidor

-

-

torsdag 9 september 2010

Sinnesfrid

Jag är en ganska lat människa när det kommer till tråkiga saker som städning och sån't. Jag kan om jag vill, men jag vill väldigt sällan och skjuter gärna upp till en annan dag. Det vore väl helt okej om jag bara kunde ha ett lite avslappnat förhållande till min lathet. Det har jag inte, jag har konstant dåligt samvete för allt det där jag borde göra, men av så himla många orsaker inte gör just nu. Jag önskar att jag kunde vara snäll mot mig själv och säga att "ja, du tänker inte städa idag, så sätt dig ner och läs en bok och ta en kopp the i stället då". Men det gör jag inte. I stället gör jag en massa andra mer eller mindre nödvändiga saker, så att jag ska kunna säga till mig själv att "attans, vad mycket jag hade att göra idag som gjorde att jag inte hann städa". Och så drömmer jag om den där stunden när allting verkligen är gjort, inga måsten hänger över en och det enda man faktiskt kan göra är att sätta sig ner med en bok och en kopp the. Men jag kommer aldrig dit. Jag måste helt enkelt ändra inställning. Och hur sjutton gör man det, bara sådär?

Inga kommentarer: