Sidor

-

-

måndag 28 mars 2011

Eländig måndag

Jag är sjuk. Så där obestämt jobbigt sjuk. Ont överallt, fryser och lätt illamående. Jag vill bara ligga i sängen och det är väl det jag i huvudsak gör också. Annars skiner visst solen, har jag hört. Dock alldeles för starkt för mig i mitt tillstånd. Jag måste ju släpa mig ut med hunden med jämna mellanrum, men inte utan solglasögon. Solen gör ont just nu.

Jag var inte så vidare pigg igår heller, men jag gjorde ett tappert försök att muntra upp mig själv genom att ge mig en alldeles egen spa-timme i badrummet. Jag trodde att det skulle få mig att känna mig bättre. Jag var mycket tacksam för mitt välfyllda badrumsskåp. Välfyllda badrumsskåp är för övrigt en vardagslyx som alla kvinnor borde unna sig. Det fungerade för stunden, men idag tror jag inte ens den allra mest väldoftande skrubbkräm kan få mig på gott humör. Jag går och lägger mig igen. Jag borde skicka fakturor, men jag har hört att det är en dag i morgon också. Då mår jag säkert mycket bättre.

Inga kommentarer: