Sidor

-

-

tisdag 1 mars 2011

Om Facebook-användning

Har på sista tiden läst ett antal insändare i diverse dagstidningar där skribenterna ondgör sig över Facebook. Vad ska jag med Facebook till är en av dessa frågor som ställs och som givetvis endast kan besvaras av skribenten själv. Ett annat vanligt klagomål är att det är ointressant att läsa statusuppdateringar om när vännerna går på lunch eller tar en kopp kaffe. Varför dessa gnällspikar bemödar sig med att skriva insändare i tidningar förstår jag inte alls. Jag tycker det är alldeles förskräckligt ointressant att läsa om hur någon inte vill använda Facebook. Jag läser mycket hellre en statusuppdatering från en av mina vänner om att han/hon ska gå och lägga sig eller mata katten eller något.

Det är inget tvång att använda Facebook, vilket somliga nästan verkar tro. Gillar man det inte, ja, men strunta i det då. Vem bryr sig? Många av dem som klagar eller raljerar över hur andra slösar bort sin tid på sociala medier verkar vilja framhålla att de själva minsann inte har tid med sådant trams. Klaga och skriva insändare har de dock uppenbarligen tid med, men hur det kan räknas som konstruktiv användning av dyrbar tid förstår åtminstone inte jag.

Inga kommentarer: