Sidor

-

-

måndag 21 mars 2011

Måndag igen

Vi har haft en mycket skön och avkopplande helg i huset på landet. Hela familjen, för en gångs skull och en av sonens gamla kompisar från Örebro. Kan inte bli så mycket bättre. Mycket snö var det i Närke, men solen sken och det var vackert som aldrig förr.

Jag hann också med att vara lite duktig och städa min garderob där. Tänk vad mycket saker man har som man inte hade en aning om. En topp som inte alls är särskilt gammal, men som hamnat där enbart för att den av okänd anledning missfärgats lite och inte alls är så där vit och fin som den borde vara, till exempel. Jag tog med den hem. Jag är ändå inne på färgning just nu och med ny färg blir det ju en nästan ny topp. Återvinning igen.

Nu är det dock måndag igen och jag har inlett dagen med att halka omkull - jag envisas nämligen med att promenera på de ställen som fortfarande är isiga och det är väldigt dumt - och slagit i armen så att jag just nu inte kan lyfta den. När jag skriver på tangentbordet måste jag lägga i hela handleden och sedan vara tacksam för att jag uppenbarligen har långa fingrar så att jag når utan att behöva lyfta upp handen. Mycket smärtsamt och irriterande. Ingen bra start på veckan. Mina dammsugningsplaner bordläggs härmed. Igen.

Inga kommentarer: