Sidor

-

-

tisdag 29 mars 2011

Vegeterande

Idag bestämde jag mig för att må bra. Det funkar sådär. Min kropp säger nämligen något helt annat, men med hjälp av massor av Panodil Zapp har jag tagit kommandot. Det är slutet av månaden och räkningar ska betalas, fakturor ska skickas och en hel massa annat. Jag har inte tid att ligga och vegetera, även om det är det jag borde göra. Och faktiskt skulle vilja göra just nu.

Jag har fått för mig att en bidragande orsak till min ständiga huvudvärk är att jag ser dåligt. Så jag har varit duktig och beställt en tid för synundersökning. Det kan ju hjälpa lite kanske om jag ser lite bättre. Räkningarna har betalats och fakturorna är skickade. Och ett jobb är gjort. Nästan så att det är ett helt dagsverke och jag skulle kunna återgå till lite lätt vegeterande framför TV:n.

På tal om TV såg jag när Trinny och Susanna stylade Sverige igår, eller närmare bestämt Lund. Jag gillar ju Trinny och Susanna. De är lite burdusa ibland, men de har liksom hjärtat på rätta stället och det verkar ju som de faktiskt gör skillnad i människors liv. En kvinna som var med i programmet igår sa ju faktiskt att "det här är det bästa som har hänt mig". Det är märkligt hur mycket av vår personlighet vi speglar i vårt utseende och hur svårt det kan vara att få till det så att man ser ut på ett sätt så att man faktiskt mår bra av att se sig själv i spegeln. Men Trinny och Susanna visar att alla kan vara vackra. Det behövs inga besök hos plastikkirurgen för att vara snygg. Jag gillar det. Det känns hoppfullt.

Inga kommentarer: