Sidor

-

-

söndag 13 mars 2011

Välkommet oväsen

Efter en veckas tandagnisslan snurrar tvättmaskinen igen. Oavbrutet, för det finns lite att ta igen nu. Det är ett alldeles förbannat underbart ljud. Fick ta en snabb sväng till Clas Ohlson i morse för att köpa ett verktyg - plus ett antal verktyg som jag inte behövde, men som jag köpte för säkerhets skull - och sedan gick det nästan som en dans. Undertecknad skruvade alldeles egenhändigt loss motorn och bytte kolen och så på med allt igen och efter ett tag fungerade det precis som det skulle. Jag är oerhört stolt och nöjd, trots att jag har olja och kol upp över öronen, flera stycken naglar har brutits och mina jeans har stora svarta fläckar (men det gör inget, för jag kan tvätta dem nu).

Tack Internet, för att det finns forum där folk ställer precis de frågor jag själv har och någon kunnig person svarar och förklarar. Visserligen på tyska då, men det gick bra det också. Jag klarade det. För en vecka sedan visste jag inte ens att det fanns kol i en tvättmaskin. Tänk vad man lär sig.

Inga kommentarer: