Sidor

-

-

onsdag 19 maj 2010

Det är mycket nu

Det här är alltid en så hektisk period på året. Skolaktiviteter, jobbaktiviteter och gud vet vad. Allt ska avslutas och hinnas med före sommaren, som om livet inte alls fortsätter igen i augusti. Och så flyttaktiviteter mitt i alltihop. Jag skriver listor för att försöka komma ihåg allt, men jag vet inte om det hjälper. Jag tokstädade inför husvisningen, men har inte plockat ut dammsugaren ur skåpet sedan dess. Det börjar se mer än grisigt ut hemma och jag hittar inte allt som jag plockade undan inför visningen. Jag måste så himla mycket just nu. Eller så måste jag inte alls. Fast att bo i en sanitär olägenhet är nog inte bra. Alltså måste jag. Dammsuga. Byta sängkläder. Damma. Tvätta. Och tittar man ut börjar det jäkla gräset att växa också. Alla grannar har premiärklippt vid det här laget. Och de dammsuger säkert flera gånger i veckan. De verkar ha hur mycket tid som helst. Är de pensionärer hela bunten? Varför hinner aldrig jag med det jag ska? Jag vet varför: motivation, kallas det. I mitt nya hus, där kommer det att vara så fint, så fint. Jag längtar efter ordning och reda.

Inga kommentarer: