Sidor

-

-

onsdag 5 maj 2010

Nostalgitripp

Jag sitter och tittar på Hair på TV. På en av de där skräpkanalerna som sänder gamla filmer i repris. Det är dit Hair numera är förpassad. Det var min favoritfilm en gång i världen. Den känns kanske inte lika häftig längre, men gammal kärlek rostar aldrig helt och hållet. Vad jag däremot inte riktigt känner mig bekväm med är att jag på den tiden det begav sig tyckte att Treat Williams var så oerhört snygg och cool. Det känns lite jobbigt när jag ser filmen nu. Jag tycker kanske inte längre att dansen på bordet är det läckraste dansnummer jag någonsin sett på film. Men då för länge sedan var det så. Om jag inte minns fel tror jag att halva min gymnasieklass gick och såg den tillsammans. Vi var antagligen småkära i Berger allihop. Fast frisyren? Den kan jag väl ändå inte ha gillat ens då?

Inga kommentarer: