Sidor

-

-

lördag 7 augusti 2010

Bokhyllebekymmer

Idag har jag roat mig med att sortera vår bokhylla. Jag trodde att jag hade packat upp alla böcker, men jag upptäckte att jag saknade några, så jag försökte spara lite hål att stoppa in dem i när de återfinns. Antagligen på botten av den allra sista flyttkartongen som packas upp någon gång strax innan jul eller så. Det är tyvärr inte så lätt att hitta plats för hål, eftersom bokhyllan är mer än överfull och vi skulle behöva skaffa en sektion till. Det är bara det att den färg vi har inte tillverkas längre och då skulle det innebära att vi skulle behöva byta färg  - vi snackar Billy här - och i stället för att köpa en sektion får vi köpa fyra. Det blir ju lite dyrare och mycket, mycket mer att skruva. Det känns just nu som ett alldeles för stort projekt, så jag försöker hitta alternativa placeringar för böckerna i stället. Arbetsrummet har nya bokhyllor, men där måste det få plats pärmar och annat nödvändigt också. Vi har en sänggavel med inbyggd hylla och den är tänkt att husera de olästa böckerna. Det verkar praktiskt att bara kunna lyfta ner en ny ifall man läser ut en bok på kvällen och inte orkar gå ut till bokhyllan och börja leta. Men sedan ska ju de lästa flyttas ut till den stora för att få en mer permanent plats. Då blir det problem. Jag har en tjusig bok med fina bilder som heter "Inred med böcker". Jag ska ta en titt där och kanske få lite tips. Problemet med den boken är bara att ingen bild visar ett konventionellt radhusrum och det finns inte en enda Billy.

Inga kommentarer: