Sidor

-

-

onsdag 25 augusti 2010

Handlingsförlamningen sprider sig

Nu har skolan börjat och med det kommer arbetstid utan barn hemma. Det är då man ska få så himla mycket gjort. Jag jobbar visserligen, och det ganska hårt, men det blir ändå inte så mycket gjort. Jo, jobbet blir gjort och det är ju det viktigaste. Men allt det andra. Det går väldigt trögt med skapandet av det übermysiga nya hemmet. Jag fattar inte vad det är med mig. Jag borde kavla upp skjortärmarna och inte ge mig förrän jobbet är klart, men det blir inte så. Det är vakna på morgonen, väcka son, göra frukost, skicka son till skolan, rasta hund, jobba, jobba, jobba, äta lunch framför datorn, rasta hund, jobba, son kommer hem, jobba, son vill ha macka, jobba, son vill ha middag, laga mat, rasta hund och sedan är det kväll igen. Och däremellan ska man åka och handla, slänga i en maskin tvätt, sortera tvätt och kanske dra runt dammsugaren en sväng (inte för att det händer för ofta). Hur ska jag hinna ägna mig åt heminredning? Och nu kom IKEA-katalogen också och ligger där och lockar och pockar. Höstmörkret närmar sig och vi är i akut behov av mysbelysning. Och tavlorna står bara där längs väggarna och hänger inte upp sig själva. På den yttepyttiga lilla plätten vi har på framsidan växer det... ogräs!

Jag fattar inte vart all tid tar vägen. Jag vill ju kunna bjuda hit folk och skryta över hur fint vi har fått det, men det verkar dröja ett tag till innan jag är redo för det.

Inga kommentarer: