Sidor

-

-

måndag 9 augusti 2010

Sett på TV

Igår gjorde jag något jag inte gjort på länge: jag planerade min TV-kväll och tittade på TV-program som jag ville se och inte bara TV-program jag råkat hamna framför. Det blev Jamie Oliver i Frankrike och trots att jag var nyss hemkommen från söndagsmiddag hos svägerskan skulle jag lätt ha kunnat tryckt i mig allt det han lagade. Så idag blir det rouqefortsallad till middag. Och jag kanske ska slå på stort och baka lite. Dessutom bestämde vi oss för att det nog får bli franska Pyrenéerna på semestern nästa sommar.

Mitt nästa inplanerade TV-program var givet: en ny BBC-filmatisering av Förnuft och känsla missar man inte. Toppen med tre delar, så att det inte blir så komprimerat som det blir när allt ska klämmas ihop i en långfilm. Ingen gör kostymdramer lika bra som BBC och jag ska frossa de kommande söndagarna, trots att jag vet precis hur det går. Bra inspelningar av Jane Austen kan man aldrig få nog av. 

Inga kommentarer: