Sidor

-

-

söndag 15 augusti 2010

Helgaktiviteter

Ambitionen var att packa upp de sista flyttkartongerna den här helgen. Av detta blev intet. Jag går helt enkelt bara ut och hämtar något direkt i kartongen om jag behöver det. Nästan enklare än att ställa in prylarna i skåp först.

I lördags skulle vi i alla fall åka på en liten familjeutflykt var det tänkt. Planerna var storstilade innan helgen, det talades om djurparker och skärgårdsturer och allt möjligt. På morgonen konstaterade vissa medlemmar av min familj att det var väldigt mycket fotboll på TV. Viktiga matcher som nog skulle vara väldigt trevligt att titta på. Det började redan kl 13 och skulle fortsätta ända till sent på kvällen. Himla mycket bra fotboll, som det vore synd att missa. Jag gjorde mitt bästa för att inte höra och sent omsider kom vi iväg på en snabbis till Marstrand. Med hysterisk hund som inte alls kan uppföra sig bland mycket folk och andra hundar. Vi klättrade pliktskydigast runt fästningen en liten stund, men tillsammans med en hund som inte sett ett enda avsnitt med Cesar Milan var det inte så himla avkopplande. Dessutom frestade varenda butik med superduperrea på allt nu när säsongen är slut, men jag var ståndaktig och sneglade bara lite i smyg på det som hängde utanför, medan jag försäkte upprepa mantrat "du behöver inga fler sommarklänningar" tyst för mig själv. Jag lyckades riktigt bra. Men så kom vi förbi en bokhandel där allting kostade 25 kr. Då var jag faktiskt tvungen. Det fanns inte så mycket kvar, men en fin bok om Provence och ett par stycken till kunde jag i alla fall skrapa ihop till rena fyndpriser. Sedan kunde vi äntligen åka hem till TV:n.

Idag har vi faktiskt varit på fotboll live hela familjen. Det var inte igår. IFK Göteborg mot Helsingborg slutade 0-0 vad gällde mål och 1-1 vad gällde utvisningar. Det var väl rätt kul och så, säger jag diplomatiskt.

Inga kommentarer: