Sidor

-

-

tisdag 3 augusti 2010

Ett eget rum

I vårt nya hus finns plats för ett arbetsrum. Det är ju i och för sig nästan nödvändigt när man ska jobba hemifrån, men det är mer än så. Det ger ju oanade möjligheter att skapa en arbetsplats som verkligen är inspirerande. Det rum som ska vara arbetsrum är ett fd tonårstjejrum, tror jag. Väggarna är nämligen målade i svart och lila och vid första anblicken ville jag bara ta fram rollern och måla över det hela på en gång. Men nu har jag börjat installera mig. Och trivs rätt bra. Man kan med andra ord vänja sig vid allt. Jag har för att matcha det hela dessutom hängt upp limegröna gardiner. Och det börjar kännas som om färgchocker är precis det jag behöver för att få ett inspirerande arbetsrum. Jag har dessutom fått en bra idé vad gäller anslagstavla. Vi har en gammal ful med träram och väv. Den ska målas svart och hängas upp på väggen framför skrivbordet (som är en av de lila väggarna) och sedan vet jag att jag någonstans har en ask med fina metallicpins i guld och silver. Kan det bli kitchigare? Ja, det kan det säkert, men för en som alltid håller sig till så kallade naturfärger är det här ett mycket stort steg.

Inga kommentarer: