Sidor

-

-

onsdag 26 januari 2011

Att vara frisk är det enda viktiga när man är sjuk

Åh, vad jag har varit sjuk. Det var länge sedan jag var så sjuk sist och jag hade glömt bort hur jävligt det kan vara. Massor av obestämda obehagssymptom, illamående och sedan en massa otäcka utslag. Diagnos: bältros. Hur sexigt låter det? Men jag fick jättestora piller som jag ska ta fem gånger om dagen och de verkar fungera bra, för jag är på benen igen, om än lite darrig emellanåt.

Notering från en sjuksäng: När mamman/frun inte plockar efter övriga familjemedlemmar blir det väldigt rörigt hemma. Note to self: Måste bli hårdare med undervisningen om hur smutsiga strumpor transporteras till tvättkorgen. Den har uppenbarligen inte gått fram.

Ska man se något positivt med att bli väldigt sjuk under några dagar, så är det väl att mitt viktminskningsmål nästan nåddes på bara tre dagar. Det går undan när man fastar. Har dock en känsla av att jag snart äter upp mig igen och om jag inte vill fortsätta vara alldeles yr och skakig bör jag nog göra mitt bästa för att nå normala nivåer när det gäller näringsintag igen.

Inga kommentarer: