Sidor

-

-

måndag 17 januari 2011

Dear Jane

Jag har rätt gott om böcker hemma, de flesta lästa, men en hel del oläst finns det också. Jag tycker alltid att billiga böcker är fynd och dyker för det mesta ner i alla korgar med 3 pocket för 100 kr och liknande. Men nu känns det som om det var väldigt länge sedan jag läste något jag tyckte var riktigt bra. Jag känner att det är dags att tillskansa sig lite riktig läsglädje igen. Det var så länge sedan jag var en riktigt lycklig läsare. Så jag ska satsa på säkra kort ett tag och göra lite omläsningar i stället för att botanisera på den olästa hyllan. Såg någon liten snutt av den filmatisering av Emma som har gått på TV under julen och sedan såg jag filmen The Jane Austen Book Club för ett tag sedan och inser att det är dags för dear Jane igen. Jag funderar bara på vilken jag ska börja med. Jag tror det får bli Persuasion, eftersom det var den första jag läste. Den ingick som kurslitteratur när jag började läsa engelska på högskolan för en hel evighet sedan. På min Jane-hylla finns inte bara allt av Jane utan en del om Jane att gotta sig i också. För att inte tala om vad jag köpt på mig i DVD-väg. Det får bli ett Jane-projekt i år.

Inga kommentarer: