Sidor

-

-

tisdag 11 januari 2011

Fåfänga

Som så många andra ska jag börja ett nytt liv nu i år. Ett nyttigare, smalare, snyggare liv. Ett hälsosammare liv, brukar det flesta blygsamt säga, men vi vet ju alla att vi först och främst vill gilla det vi ser i spegeln, eller hur? Så viktminskning är det främsta målet, även om en och annan hälsoeffekt brukar smyga sig med på köpet. Om man går ner i vikt genom att äta bra mat, vill säga. Jag är alldeles för hungrig för att ge mig på dieter utan riktig mat och jag inbillar mig att det inte är särskilt hälsosamt heller med pulver och shaker och allt vad det nu är.

Nu är jag fortfarande alldeles för förkyld för att ens orka tänka tanken att jag ska motionera. så det slipper jag ett tag till. Och lite tröst behöver man om man inte känner sig riktigt bra, så den alldeles strikta dieten får vänta ett tag till. Jag smyger lite än så länge. Försöker dra ner lite här och där. Efter en och en halv dag känner jag naturligtvis ingen effekt, men jag tror det kommer. Nästa vecka, då kommer jag att vara redo för hard core-detox. Efter den tror jag att det börjar bli dags för lite BUS. Inte för att det har några som helst hälsoeffekter, men ser man inte lite, lite smalare ut om man inte är så där vintrigt mjölkvit?

Inga kommentarer: