Sidor

-

-

torsdag 27 januari 2011

Veterinärbesök

Jag tyckte att jag hade nog med veterinärbesök i våras, men idag var det dags igen. En liten äcklig kula har växt fram mitt på hundens huvud och den ser inte särskilt kul ut alls. Så idag var det dags att ta tag i saker och ting och vara en duktig matte och åka till veterinären. Som trodde att det var en tumör. Visserligen en godartad sådan, men tumör låter aldrig bra, hur godartade de än må vara. Den kanske skulle försvinna av sig själv om några månader. Men kan man påskynda försvinnandet och dessutom få ett klart besked om vad det faktiskt är, känns ju det så mycket bättre och det är för sådana här tillfällen man är kund hos försäkringsbolagen, så det blir operation på måndag. Här väntas inte, även om det kostar hela självrisken.

Och när jag stod i väntrummet och skulle få en tid för operationen, kom det in en farbror och sa att han skulle hämta sitt djur. Som jag då antog var ett djur som hade opererats eller något och som nu skulle få åka hem. Han fick en urna med sig. Usch och fy. Det kändes inte bra.

Polare i soffan

Inga kommentarer: