Sidor

-

-

måndag 3 januari 2011

Ett slut och en början

Nu är helgerna slut och jag är benägen att säga äntligen, även om det låter lite trist. Det barrande trädet ska ut och de jobbigt röda gardinerna ska ner nu. In med ljus och förhoppningar om annalkande vår, även om den ser väldigt avlägsen ut just nu.

Jag funderar lite på vad som hände förra året och det känns som om det inte hände något av vikt, vilket naturligtvis är så fel det kan bli, eftersom vi flyttade och bytte vardagstillvaro och jag sa upp mig från jobbet för att bli min egen. Det är ju stora saker i vilket liv som helst. Men jag hakar upp mig lite på att ingenting hände, eftersom allt det där nu ett halvår senare känns alldeles självklart och det enda jag minns är att all tid gick åt till att leta hus, bära kartonger och ha det jobbigt i största allmänhet.

Jag hoppas att det blir lite lugnare i år. Att vårt nya vardagsliv sätter sig ännu mer och att vi i sommar får tid att ge oss iväg på resa igen i några veckor. Vi har ett antal resmål att bocka av och jag ser fram emot att få göra det. Det blir antagligen Frankrike igen, eftersom vi verkligen inte är klara där. Jag kanske skulle förbereda mig med en liten språkkurs? Min franska är inte särskilt lysande.

Inga kommentarer: