Sidor

-

-

lördag 1 januari 2011

Ensam på landet

Efter en utlykt några timmar västerut och ett alldeles förträffligt trevligt nyårsfirande är jag, hunden och katten tillbaka i huset på landet. Resten av familjen har åkt hem för att sonen ska på kalas i morgon. Jag ska städa och plocka i ordning här så att det är extra mysigt att komma hit nästa gång. Vi har mest ställt till en massa de senaste gångerna vi har varit här och så att säga prioriterat annat än städning. Min ambitionsnivå när jag bestämde att jag skulle vara kvar en dag till var till en början hög, men börjar nu lägga sig. Jag funderar på om jag inte ska koka en kopp te och krypa upp i soffhörnan med en virkning i stället. Jag kanske kan städa en stund i morgon innan jag åker hem. Lite trött är jag allt efter nyårsfirandet och ett par timmar i bilen. Mina fyrfota sällskap är helt utslagna och verkar också ha firat hårt igår.

Det känns lite konstigt att vara här ensam. Det är första gången jag är det sedan vi köpte den här stugan. Det har ju hela tiden varit en plats för ledighet och gemenskap och ska så vara. Det är väldigt, väldigt tyst när man är ensam på landet. Och mörkt.

Inga kommentarer: