Sidor

-

-

torsdag 13 januari 2011

Mardröm

Troligtvis till följd av sent kaffedrickande igår kväll hade jag oerhört svårt att sova i natt. Det brukar bli så, i synnerhet nu när jag nästan har vant mig av med att dricka kaffe helt och hållet. Det slutade med orolig sömn och mardrömmar. Jag brukar nästan aldrig drömma mardrömmar, men nu drömde jag att en något yngre upplaga av min son blev kidnappad av en människosmugglarliga som stal barn för att sälja på en illegal adoptionsmarknad. Låter invecklat och det var det också. Jag tror det började med att någon försökte stjäla min hund - och det är illa nog - men det övergick alltså till barnstöld.

Jag vaknade med en känsla av att jag, trots att jag för det mesta är rätt fredlig av mig, nog inte skulle ha något emot att personligen se till att den som kröker minsta lilla hårstrå på mitt barns huvud får lida för det i all evighet. För en sådan varelse - att säga människa är för snällt - finns ingen nåd att få.

Inga kommentarer: