Sidor

-

-

lördag 8 januari 2011

Förkylningskoma

Jag har en komahelg. Tur att det är helg, förresten, så jag slipper sitta framför datorn och låtsas att jag är jättesugen på att jobba. Jag gör absolut ingenting och vårt hem faller ihop runt omkring och det enda jag orkar göra är att titta på riktigt dåliga TV-program. Inte för att jag inte vill titta på bra TV-program, men de verkar lysa med sin frånvaro den här helgen. Dessutom har fjärrkontrollen en tendens att befinna sig alldeles för långt bort och jag orkar inte resa på mig för att hämta den. Det beror på att varje gång sonen kommer in i vardagsrummet slår han över till någon sådan där amerikansk skrik-och-spring-serie på en barnkanal och sedan går han igen. Utan att ge mig fjärrkontrollen.

Jag orkar inte ens läsa. Kan i och för sig bero på att jag håller på med en bok jag inte alls gillar och som jag bara blir sömning av. Som tur är fick jag en som heter Nostradamus försvunna profetior i födelsedagspresent och det låter som lite trivsam och spännande verklighetsflykt av det fullständigt osannolika slaget. Om jag orkade läsa, alltså.

Inga kommentarer: