Sidor

-

-

måndag 4 april 2011

Dagens färg: lila

Ägnade mig åt lite återvinning igår. Två sunkiga toppar skulle få nytt liv. Den vita var fin när den var ny, men hade fått en del missfärgningar som inte gick att tvätta bort och den mintgröna var... mintgrön. Mintrgrön är en färg som borde bannlysas. Ingen passar i mintgrönt, inte nu och inte på 80-talet. Varför jag har en mintgrön topp vet jag inte. Men jag har i alla fall haft den goda smaken att inte använda den. Inte ens på landet.


Jag hade lite svårt att välja färg, men det slutade med lila. I sista stund slängde jag i en grå klänning också för att befästa mitt nyfunna systerskap med Tant Gredelin.



Tre nästan nya plagg. Funderar på att ge mig på en gammal jacka jag har som är lite obestämt ljust olivgrön. Just nu skulle jag vilja att den var röd. Jag måste fundera ett tag om det är värt risken. Den kan ju bli helt oanvändbar också.

Inga kommentarer: