Sidor

-

-

tisdag 19 april 2011

Jag gjorde det igen

Vissa saker lär man sig visst aldrig. Jag är tydligen obildbar när det gäller mitt förhållande till vårsolen. Jag är väldigt duktig på att tala om för andra hur man ska bete sig, men inte fullt så bra på att följa mina egna råd.

Igår satt jag således ute och läste en tjock lunta papper - jobbrelaterade, så det var faktiskt hårt arbete, dessutom. Det var väldigt varmt och skönt och jag satt i bara linnet och svettades. Sedan gick jag en promenad med hunden och hade visserligen dragit på mig en tunn tröja med långa ärmar, men det blev ändå väldigt kallt i skogen. Och detta oansvariga vårbeteende har naturligtvis lett till rödsvedda armar och lätt snuva. Same procedure as last year. OM jag skulle få för mig att göra något liknande idag så ska jag vara duktig och använda solskyddsfaktor. Röd är ingen vacker hudfärg och inte alls den jag eftersträvar. Och definitivt inte springa runt i skogen utan kläder. Jag ska helt enkelt försöka vara en vuxen förebild och faktiskt försöka göra själv det jag tjatar om att jag vill att mitt barn ska göra. 

Inga kommentarer: