Sidor

-

-

söndag 17 april 2011

Vilken bra helg!

Äntligen en riktigt, riktigt bra helg. Huvudvärken av någon anledning som bortblåst och energin var tillbaka. Jag drog fram som en stormvind i lördags och det var väldigt, väldigt länge sedan vi hade det så välstädat hemma. Nu går det ju i och för sig rätt snabbt att stöka till igen, men man får njuta den lilla stund det varar.
Idag har vi varit ute i skogen och grillat korv tillsammans med en annan familj och det var så där alldeles vårigt, soligt och fint. Massor av tussilago, blåsippor och vitsippor och trevligt sällskap. Kan det bli bättre? Ungarna har sprungit som galningar upp och ner för berg och bör somna hyfsat ovaggade ikväll. Och i morgon har de visst påsklov. Själv ska jag jobba lite och börja sortera upp mina papper så jag kan ta tag i det här med deklaration direkt efter påsk. Om allt är i ordning ska det ju bara vara att köra sedan. Det är alltid med stor vånda jag drar igång och en enorm lättnad när jag får trycka på knappen och skicka iväg eländet. Jag borde antagligen ta hjälp, men det har inte blivit av. Kan själv-syndromet sitter i sedan treårsåldern.

Och sedan drar vi till huset på landet för att fira påsk. Jag har läst massor av goda recept på påskmat och tänker experimentera hejdlöst med äggen i år. Jag längtar. Och sedan finns mina sommardäck där. Jag längtar efter dem också.

Inga kommentarer: