Sidor

-

-

tisdag 5 april 2011

Utmaningar

Idag har jag registrerat mig på Motiomera.se för att genomföra min alldeles egna stegräknartävling. Jag har lagt upp en ganska ambitiös rutt åt mig själv och jag lär få hålla på och knata ganska länge om jag ska komma i mål. Men det är lika bra att sätta ribban högt. Jag känner hur jag flåsar när jag går uppför backarna häromkring - som i och för sig är så kallade mördarbackar - och det känns inte kul. Eftersom mitt främsta promenadsällskap är en fyrbenting som älskar att vara ute i alla slags väder och precis hur länge som helst är det ju bara jag själv som kan hindra mig. Om tre månader sådär så kanske jag har nått målet. Om någon vill hänga med eller se var jag befinner mig är mitt användarnamn hefal. Jag ska försöka att hålla entusiasmen uppe lite längre än de vanliga första tre dagarna.

Och just nu spöregnar det, vilket gör att min och jyckens eftermiddagspromenad eventuellt blir ganska kort. Det är ingen bra start. Eller så rotar jag fram det förbenade regnstället.

2 kommentarer:

L sa...

Heja heja! Du klarar det! :)
/ Lin

Helena sa...

Tack, tack! Uppmuntrande tillrop emottages tacksamt!