Sidor

-

-

onsdag 13 april 2011

Modemiss

Det är ju ganska kul med kläder. Ibland kan det vara ganska skojigt att se hur andra klär sig också. Jag uppskattar när folk har en egen stil som de verkligen kan bära upp. Häromdagen såg jag däremot en kvinna som kanske hade lite mer pengar än stil. Jag tror att hon kanske tänkte så här när hon valde outfit på morgonen:

Idag ska jag på fotbollscup med min son och då vill jag se ut som en sådan där cool och kanske lite tokig mamma. Jag tar min stora rosa kofta. Den börjar visserligen se lite sjavig ut och den är inte riktigt ren, men det är faktiskt en Odd Molly-kofta och för den som inte fattar det står det Odd Molly med stora röda broderade bokstäver på ryggen. Och alla som vet något om mode vet ju att Odd Molly är både dyrt och coolt. Till det tar jag min nya röda sneakers. Converse, förstås, skulle aldrig använda något annat. Men eftersom jag ändå vill sticka ut (vilket är svårt att göra med ett par Converse eftersom ALLA i den här sta'n har Converse), så köpte jag ett par i skinn. Det är coolt. Och dyrt, det vet ju alla. Ett par svarta puffbyxor blir bra till. Och för att riktigt toka till det lite tar jag en blå toppluva på huvudet som jag har satt en stor rosa tygblomma på. Fränt. Nu ser jag mycket coolare och häftigare ut än de andra tråkiga fotbollsmorsorna.

Så kanske det gick till. Eller så blev det bara fruktansvärt fel i morgonruschen. För vem vill egenligen se ut som en stor rosa gris med små röda tassar och en smurfluva på skallen? Och det här är ju dessutom väldigt elakt skrivet av mig och jag vet att jag kastar sten i glashus. Jag har en hel del hemska saker på mitt samvete när det gäller kläder. Och egentligen tycker jag ju att det är alldeles underbart med folk som vågar sticka ut riktigt ordentligt.

Inga kommentarer: