Sidor

-

-

lördag 2 april 2011

Latare än jag kan ingen vara

Det började redan igår. Jag borde ha städat, vattnat blommor, vikt tvätt. Jag hade till och med tänkt göra det, men det blev liksom inte av. Jag var trött. Seg. Lat, helt enkelt. Och så gick jag iväg och tog ett glas vin med havsutsikt medan pojkarna var på fotbollsträning, istället för att vara mammaduktig hemma. Men det blir inte riktigt lika fredagsmysigt när hela huset är i kaosläge.

Men det är ju en dag idag också. Och hittills är ingenting gjort. Jag har slöat i fåtöljen och kollat på film på någon filmkanal. Gregory's Girl, alldeles utomordentlig 80-talsnostalgi från Skottland. Det kändes så mycket skönare än att ta tag i allt det där andra. Men nu kanske det är dags. Det blir räkor och Chablis ikväll och då vore det nog trevligt om bordet åtminstone var avtorkat. Jag måste ta tag i det. Om en liten stund, bara.

Inga kommentarer: