Sidor

-

-

söndag 24 april 2011

Påsksommar

Vilken påskhelg! Kan inte påminna mig när jag satt och solade på påskafton sist. Som vanligt blir man tagen på sängen av att det helt plötsligt blev så varmt och eftersom vi är i huset på landet saknas exempelvis lämpliga fotbeklädnader. För nu vill man (jag) gå i sommarskor. När jag kommer hem imorgon ska skogarderoben inventeras. Över huvudtaget har jag haft lite klädbekymmer. Jag kom på mig själv med att se ut som värsta lumphögen när jag gick ut med hunden i torsdags och man måste ju faktiskt inte se ut som skrutt bara för att man är på landet. De jag möter, som antagligen bor här i byn, är jättesnyggt klädda. Jag går i de fulaste gamla träningsbyxor som går att hitta, som dessutom är sådana som jag fått gratis när jag tagit en tidningsprenumeration eller något. Bedrövligt. Det är en skymf mot de som bor här att klä sig så illa. Jag har skärpt till mig efter det. Någon måtta för det ju vara.

För övrigt blir man alldeles bländad när man kommer ut i skogen här. Det är vitt av vitsippor med vissa inslag av blåsippor. Vackert så det förslår.




Och lite påskpynt fick vi till också.



Och sonen och hans kompis har badat. Flera gånger. Jag har tappat bort badtermometern, men jag är tveksam till om temperaturen i vattnet är uppe i tvåsiffrigt. Och hunden passar på att drutta i så fort han kommer åt. Baddårar är de allihop.

Inga kommentarer: