Sidor

-

-

fredag 8 april 2011

Friday on my mind

Jag var på lite after work-mingel igår. Det hör ju inte direkt till vanligheterna. Jag kände mig fruktansvärt motsträvig hela dagen, men det var riktigt trevligt. Ännu en gång ett bevis för att jag bör kliva ur min bekvämlighetszon lite oftare. Jag antar att det är den största faran med att jobba hemma för latmaskar som jag, men jag ska skärpa mig och börja bli lite mer social. Jag har varit i ide länge nog nu. Jag insåg att det var länge sedan jag fixade till mig lite när mascaran som jag hade för mig var nästan ny, hade torkat. Jag kan ju inte ha det så. Jag som har burit full krigsmålning varje dag i hur många år som helst. Jag kommer att glömma bort hur man lägger en makeup och alla mina ögonskuggor (och jag har många) kommer att torka ut.

För övrigt är det skönt att det är fredag och jag väntar in ett stort och hyfsat välbetalt jobb från min favoritkund och det mesta känns rätt okej. Trots att jag sitter på jobbet helt omålad och iklädd skitiga och inte alls särskilt coola jeans.

Inga kommentarer: