Sidor

-

-

onsdag 9 juni 2010

Avslutning

Igår jobbade jag min sista dag som anställd. Än så länge känns det alldeles utmärkt och jag tillbringade min första kväll i ”frihet” med att – jobba. Vilket jag naturligtvis är väldigt glad för nu när jag ska försörja mig som egenföretagare ett tag. Men det blev ganska sent och jag var alldeles för uppvarvad för att somna och när jag låg där och vred och vände på mig kände jag stanken. En hysteriskt fisande hund i rummet. Han har varit lite dålig i magen under några dagar och när de där odörerna börjar utsöndras brukar det vara fara å färde. Jag fick springa upp och släppa ut honom en tre-fyra gånger innan vi kunde somna, både han och jag. Innan hundskrället kunde slå ner ändan på gården och inte bara sitta och vänta på att vi skulle gå ut. Men jag är inte benägen till promenader klockan två på natten, inte när det finns alldeles utmärkta rabatter att göra sina behov i. Jag mockar gärna dagen därpå, bara jag slipper gå ut. Så idag är en trött dag, en väldigt trött dag efter alldeles för lite sömn.

Vi provade skolavslutningskläder också, sonen och jag. Det ska vara skjorta och slips. Vi kom på att ingen av oss kunde knyta en slipsknut och eftersom mannen i mitt liv inte är hemma kan det bli ett problem. Vi övade en stund och jag fick till något som eventuellt kan liknas vid en slipsknut och i värsta fall får vi väl be en granne om hjälp. Den lille snobben vill fixa håret också, men hans far har tagit med sig all hårgelé till Göteborg. Jag fick således order om att handla hårprodukter idag. Vax ville han ha och det har han fått nu också. Men han var lite orolig i morse, så han påminde mig en sista gång med orden: Du vet vad vax är va, mamma? Det är i sådana där små runda burkar.

Älskling, du har långt kvar innan du kan slå mig på fingrarna vad gäller hår- eller hudvårdsprodukter. Men jag är helt övertygad om att du kommer att bli min överman där en vacker dag om du fortsätter på det här viset.

Inga kommentarer: