Sidor

-

-

fredag 18 juni 2010

Fotboll för hela slanten

Det är inte bara de stora grabbarna nere i Sydafrika som sparkar boll just nu. En annan viktig tillställning pågår också - Örebro-cupen. Det tar nu alla resurser i anspråk för stolta fotbollsföräldrar som i förmiddags fick se sina grabbar i Karlslunds IF Vit spöa skiten ur Latorps IF. Eller det var väl ganska jämt om man ska vara ärlig, även om slutsiffrorna blev 3-0. Men det är konstigt det där med fotboll, hur det kan få en att tycka att det är helt OK att ens egen unge trycker dit någon annan riktigt rejält. Att man till och med är upprörd för att han inte tog i hårdare. Det är ju inte direkt så man reagerar när de tacklar varandra på skolgården. Och vadå spela för att det är kul och alla får vara med? Det är vinna eller försvinna som gäller.

Så här skriver för övrigt Bodil Malmsten på sin blogg om fotbolls-VM:

Jag har fastnat i fotbollsträsket igen, jag kan inte hålla min kvinnomässigt höga intellektuella standard, jag visste att om jag började skulle jag inte kunna sluta, jag började.

Så är det. Nu kollar jag lite på VM inför sonens nästa match för att snappa upp lite så att jag ska kunna ge honom lite initerade råd.

Inga kommentarer: