Sidor

-

-

söndag 27 juni 2010

Midsommar över för den här gången

Sol. Solen sken hela helgen, trots att det var midsommar. Jag kan fortfarande inte fatta hur vädrets makter kunde frångå en så äktsvensk tradition som regn och 12 grader på midsommarafton.

Vi har varit i huset på landet sedan i torsdags och det har varit alldeles, alldeles underbart. Förutom att jag hade lite svårt att stressa ned till att börja med. Jag hade tagit med mig datorn för att jag skulle kunna göra lite nytta om det skulle behövas. När jag kollade mina mail i mobilen i torsdags eftermiddag hade jag fått minst fyra som jag bara måste svara på. Jag försökte via mobilen. Det gick inte. Ingen utgående server hittades. Jag försökte koppla upp datorn. Det gick inte. Inget nät hittades. Jag tänkte onda tankar om Tele2 och höll på att nästan totalt krevera av stress och dåligt samvete mot mina stackars uppdragsgivare som antagligen tror att jag är en sådan där nonchalant typ som bara svarar på mail när jag har lust. Sedan var det bara att ge upp. Det fanns ju inget jag kunde göra, så jag fick läsa en god bok i stället. Och bada. Och sola. Och ha trevligt i goda vänners lag, sådär som man ska ha på midsommar. Det gick bra det med. Men jag tänker fortfarande onda tankar om Tele2. Har fått e-post i mobilen att funka igen i alla fall. Utan Tele2s inblandning den här gången. Och fungerar inte mobilmodemet får jag väl skaffa ett nytt. Om en vecka är det ju det jag ska jobba med eftersom det tar en evigt lång tid innan man får ett vanligt bredband inkopplat efter en flytt i det här landet.

Nog om teknikstrul. På landet finns det ett hotell. Det ligger ca 200 meter från vårt hus och igår kväll gick jag och älsklingen dit och tog ett glas iskallt vin i kvällssolen. Det är lyx.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Helena,

Vi på Tele2 tycker att det är tråkigt att du har problem med din internetuppkoppling och vill få det att fungera för dig.
Om du kommer in på internet rekommenderar vi att du går in på http://www.tele2.se/kundservice-bredband-sjalvhjalp.html och laddar ner vårt felsökningsprogram. I många fall räcker det med att använda detta program för att åtgärda felet. Skulle inte detta hjälpa är det snabbaste sättet att ringa vår tekniska support på 0772-25 25 25 som kan påbörja en felsökning direkt.

Om du har några frågor eller funderingar kan du gärna maila mig på michaela.lindell@tele2.com.

Med vänliga hälsningar

Michaela Lindell, Tele2.