Sidor

-

-

onsdag 23 juni 2010

Rapport från flyttmisär

Här hemma där jag bor i en och en halv vecka till råder total misär. Allting är skitigt, men det är ingen idé att städa. Det som inte ligger nerpackat i kartonger, vill säga. Det är alldeles för mycket som inte är nerpackat. Jag har lite olika strategier för hur jag ska komma tillrätta med det lilla problemet, men jag vet inte riktigt vilken jag ska välja. Jag jobbar på det. Det kanske ordnar sig. Tack och lov att vi har flyttfirma som bär i alla fall. Då behöver jag inte ha dåligt samvete för om jag packar lådorna sådär äckligt astunga, eftersom de antagligen har säckkärror. Har de inte det får de skylla sig själva. Det är ju alltid ett problem när man har många böcker. Det blir så himla tungt. Just nu sprider jag ut dem lite lagom sådär i alla kartonger.

En annan baksida av att flytten närmar sig är att det inte finns något gott att äta eller dricka kvar. Jag kan inte ens tröstäta! Eller rättare sagt, det har jag redan gjort och nu är allt gott slut och det finns bara tråkmat hemma. Och eftersom frysen ska tömmas SKA ALL MAT TILLAGAS AV SÅDANT SOM FINNS I FRYSEN. Och vad är det som är kvar i frysen? Tråkmat. Det är ju därför vi inte har ätit upp den.

Inga kommentarer: