Sidor

-

-

onsdag 16 juni 2010

Glödhoppor

Inte nog med att jag jobbar och sliter, jag bakar också. Igår kväll slog jag till med lite glödhoppor. Inte för att baklusten helt plötsligt infann sig, utan för att vi var utan bröd och jag orkade inte åka och handla. Jag insåg att sonen skulle vilja ha sin kvällsmacka efter träningen, så vad göra? Något snabbakat bakpulverbröd och jag mindes av någon anledning plötsligt att min farmor bakade världens godaste glödhoppor. Jag letade upp ett recept lite snabbt ,så där som man gör nu för tiden, på nätet och sedan blev det minsann glödhoppor. Inte riktigt lika goda som farmors, men med lite övning så. Dessutom missar jag inte gärna chansen att göra av med sådant som finns i skåpen just nu. Jag vill inte flytta med en massa öppnade mjölpåsar, men man slänger inte fullt användbara livsmedel. Det gör man verkligen inte. Så all mat ska helst tillagas av sådant som redan finns hemma den närmaste tiden. Endast det absolut nödvändigaste får köpas. Det gäller alla typer av förbrukningsvaror. Jag blir så glad varje gång jag får kasta en tom förpackning. Ikväll tror jag till exempel att jag ska göra slut på min tub med brun-utan-sol.

Inga kommentarer: