Sidor

-

-

måndag 21 juni 2010

Avbockat på listan

Två bra saker avklarade idag:

Alla bankpapper är nu påskrivna och klara och vi har satt oss i rejäl skuld. Men det får man ta. Vi har världens bästa bankkontakt här på vårt bankkontor. Hon fixar allt. Hoppas att vårt nya bankkontor kan ställa upp med en lika bra. Internetbanker i all ära - men det känns så bra med en riktig människa som vet vem man är och inte behöver fråga om allt om igen varje gång det är något.

Jag har också fått ett avtal med ett företag om översättningsjobb i minst ett år - massor av jobb. Kanske inte så vidare värst bra betalt, men ändå hyfsat. Det är en del pappersexercis kvar, men det ser bra ut. Jag hoppas att det här kan bli en bra bas för min verksamhet ett tag framåt. Så allt rullar på åt rätt håll. Och det känns nästan lite overkligt bra. Var är haken?

Enda smolket just nu är det här med packningen. Det känns nästan oöverstigligt och jag har sovit dåligt och är så himla trött. Men förhoppningsvis sover jag bra i natt och kan ta nya tag i morgon. Vi ska väl bara kolla om Spanien kan ta sig vidare i VM först.

Inga kommentarer: