Sidor

-

-

onsdag 17 februari 2010

Så många idéer, så lite tid

Igår köpte jag en pysseltidning. Jag vet inte riktigt varför, men jag fick för mig att jag behövde inspireras lite. I och för sig saknar jag inte idéer, det är tiden det kommer an på. Förr i tiden, när jag var singel utan barn, då kunde jag nog i alla fall tidvis beskriva mig själv som en kreativ person. Jag ägnade mig åt att med liv och lust måla om alla mina möbler i tid och otid (de som hade en målningsbar yta, vill säga), jag gjorde smycken, ännu längre tillbaka sydde jag en massa, för att inte tala om allt jag virkat genom åren. All denna kreativitet har legat i träda ganska länge nu. Jag har massor av projekt i tanken och jag kan förbereda dem upp till precis den punkt där jag borde sätta igång, men sedan är det en massa saker som kommer emellan. Jag har börjat bättra mig något och har på sista tiden fått ett och annat litet projekt ur händerna, men det är en sådan liten bråkdel av allt det som jag vill göra.

Och den där tidningen då. Den innehåll förstås en massa trams, men även en hel del som direkt fick mig att börja tänka "Ja, men visst!". Så nu har jag ännu mer briljanta idéer, men fortfarande väldigt lite tid att förverkliga dem på. Kan man inte få gå i pension nu? Jag vill bli pysseltant på heltid. Har för övrigt lurat ut hela familjen på tur i det stora köpcentret ikväll, under förevändning att det ska slipas skridskor och inhandlas hundmat. Vad mina intet ont anande familjemedlemmar ännu inte vet är att det även ska göras ett besök på Panduro. Jag känner att jag ytterligare behöver fylla på det redan överfulla skåp som innehåller material till ännu ej genomförda kreativa projekt. Man vet ju aldrig. En vacker dag sitter jag där utan något annat att göra och då är det bara att öppna mitt skåp, kavla upp ärmarna och sätta igång.

Inga kommentarer: