Sidor

-

-

torsdag 25 mars 2010

Äntligen nya projekt

Nu när jag äntligen klämt mig igenom den där tröga boken har läshungern vaknat igen. Jag lider ingen brist på olästa böcker, jag vet bara inte vad jag ska välja nu. Jag lutar åt något snabbt och lättläst. Gärna om att starta nytt liv i soligt medelhavsland. Inspirationslitteratur, helt enkelt. Så att jag genast anmäler mig till en kurs i franska eller spanska bara för att förbereda mig. För en vacker dag så... Det har vi faktiskt bestämt. Det gör vi varje gång vi ser ett sådant där Min plats i solen-program på TV. 

Om jag inte kommer på något lämpligt att läsa har jag ju ett nytt virkprojekt på gång. Som kommer att ta lite tid. Jag har beställt garn och jag har tänkt mig att resultatet ska se ut ungefär så här (lite stilistiskt uppritat i Excel):


Fina 70-talsfärger, alltså. Jag beställde garnet igår så jag hoppas att de är snabba att leverera, för lite kliar det faktiskt i fingrarna. Det var länge sedan jag gjorde något lite större och jag hoppas att jag kommer att ha tålamod nog att göra klart. Den här filten ska jag kura i när jag sitter i min nya soffa i mitt nya vardagsrum i mitt nya hus. Och tre nya huskandidater ska faktiskt beskådas på söndag. Förhoppningsvis är det något som passar till filten.

Inga kommentarer: