Sidor

-

-

fredag 19 mars 2010

Fredag

Fredag eftermiddag, veckans bästa tidpunkt. Det har varit en hektisk vecka med massor av jobb. Bra jobb, bra för framtiden, så jag klagar inte. Men fredagstacos och lite rödvin kommer att sitta fint lite senare. Och eftersom det dessutom ska avnjutas i huset på landet så är läget närmast perfekt och förväntningarna skyhöga. Mys framför TV:n ikväll och lång mysfrukost i morgon bitti i ett litet stugkök med knastrande vedspis. Det kan inte bli mycket bättre. Och den trista gamla vinterjackan åkte i soptunnan idag. Det var en befrielse. Hallgarderoben känns genast mycket luftigare och må den så förbli. I morgon ska jag ligga i soffan i stugan och läsa och vara tacksam för att det är blött och vintrigt och därmed inga måsten att göra utomhus. Jag får se om jag i och med den läsupplevelsen avslutar min relation med Anna Gavalda helt och hållet eller hur det ska bli. Efter 200 sidor är jag varken engagerad, imponerad eller över huvud taget påverkad. Men det kan ta sig på slutet och jag lämnar sällan böcker halvlästa.

Inga kommentarer: