Sidor

-

-

fredag 5 mars 2010

Helgpyssel

Nu är det snart helg igen och kanske blir det tid för lite helgpyssel. Avbildade alster, en väska och ett mobiltelefonfodral, har knåpats ihop under föregående två helgers melodifestivalsändningar. För många år sedan gjorde jag en liknande väska, fast mycket större som jag använde flitigt under en period. Det var på den tiden jag uppenbarligen hade all tid i världen och minsann inte bangade för att ta mig an även de största handarbetsprojekten. Men sedan i någon flytt- eller rensningskarusell, när allt hemgjort kändes mossigt och otrendigt, kastade jag alla de stora evighetsprojekt jag knåpat ihop under mina sena tonår. Filtar, överkast, väskan, allt rök då, till förmån för snyggare grejor från IKEA. Det är lite synd, för nu när jag vet bättre (och förstår att uppskatta riktigt hantverk) hade det varit åtminstone lite kul att ha ett och annat riktigt skrytprojekt att visa upp. Fast vem vet, i tanken börjar det fakrist ploppa idéer om lite allt möjligt, både stort och smått.

Inga kommentarer: